Якщо бухгалтер є одночасно начальником відділу кадрів: нюанси

Нюансы бухгалтер

На підприємстві з метою зменшення витратного навантаження функції кадровика виконує бухгалтер. У яких випадках це не заборонено? Як делегувати такий обов'язок бухгалтеру? Як проставляти підпис в трудовій книжці?

Нещодавно Державна служба України з питань праці надала роз'яснення, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачі трудових книжок доручається керівнику підприємства, установи або організації.

Права на підпис в трудовій книжці

За нормами Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників (далі в тексті Інструкція №58) тільки в разі звільнення працівника всі записи, які внесені в трудову книжку за час роботи на цьому підприємстві, засвідчуються підписом керівника або уповноваженою ним особою і підтверджується печаткою підприємства або відділу кадрів (пункт 4.1 Інструкції №58).
Зміна записів у трудових книжках завіряється підписом керівника (пункт 2.12 Інструкції № 58).
Таким чином, хоча відповідальність за ведення кадрового обліку покладається на керівника, він може доручити цю обов'язок на спеціально уповноважена ним особа. В тому числі, і на бухгалтера підприємства. У такому випадку вже бухгалтер підприємства є особою, яка відповідає за ту частину кадрового обліку, яку він веде.
Відзначимо, що в листі Міністерство праці від 06.03.2006 року №09-96 фахівці Міністерства відзначали, що при наявності в штаті посади начальника відділу кадрів його обов'язки не можуть покладатися на іншу особу. Отже, якщо в штатному розкладі передбачена посада начальника відділу кадрів, і саме особа, яка обіймає цю посаду повинна вести кадровий облік, то бухгалтер може вести такий облік тільки в режимі заступництва або суміщення посад.

Нюанси в правах на підпис при сумісництво

Якщо виконання обов'язків з ведення кадрового діловодства доручено бухгалтеру в порядку суміщення посади, то при посвідченні записів при звільненні в трудових книжках працівників, бухгалтер повинен вказувати назву посади «інспектор з кадрів».
З цього роз'яснення можна зробити й інший висновок: якщо на підприємстві за штатним розписом не передбачено начальника відділу кадрів, обов'язки кадровика можуть бути покладені на іншого працівника, наприклад, на бухгалтера. Але в такому випадку таке доручення має бути прописано в посадовій інструкції бухгалтера.
Для цього потрібно визначити конкретний перелік обов'язків по веденню кадрового діловодства, в тому числі і по веденню, обліку, зберігання і видачі трудових книжок працівників.
Також, бухгалтеру слід надати право посвідчення своїм підписом записи в трудових книжках працівників.

Передача права підпису бухгалтеру

На практиці керівник може прийняти рішення про передачу бухгалтеру права підпису в трудових книжках шляхом видання наказу про таке делегування. І, якщо обов'язок по посвідченню свого підпису, записи в трудових книжках працівників були передані бухгалтеру відповідним наказом, то при посвідченні записів у трудовій книжці при звільненні працівника бухгалтер повинен вказувати свою посаду.

Також, наша компанія проводить навчання за курсами:

Навчання проводиться у вечірній час, що дозволить вам не відриватися від роботи або навчання, практикуючим програмістом нашої компанії.

Якщо у вас залишилися питання, Ви завжди можете звернутися до наших аналітиків за телефонами:
(093) 090-70-20
(095) 090-70-20
(068) 090-70-20

( 4 )
Коментарі
Поки немає відгуків
Написати коментар

Зв'яжіться з нами

Якщо ви хочете отримати більше інформації, заповніть цю форму. Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.

(095) 090-70-20 (068) 090-70-20 (093) 090-70-20 info@finsoft.ua